Betöltés...

Machinima – a játék-film

A játék-film

Gerdelics Miklós e-kötete egy animációs és filmkészítési formát, a “machinimát” járja körül, mely valamilyen virtuális környezetben, de valós idõben forgatott filmeket takar. Ez az új, félig animációs, félig hagyományos filmes forma a videojátékos közösségben alakult ki, melynek gyökereit a “geek szubkultúrában” találjuk meg. Ez a ’70es évek végén és a ’80as évek során kialakult geek/fan szubkultúra kedvenc popkulturális termékeinek gyûjtésével és remixelésével saját esztétikát hozott létre, ami a posztmodern esztétikának tökéletes példáját jelentõ ún. “fan art” megszületéséhez vezetett. A machinima is fan art, hiszen esetében szintén rajongók remixelnek popkulturális termékeket (videojátékokat), a különbség azonban a korábban remixelt popmítoszokhoz képest az, hogy mivel a játékok mint szoftverek a legapróbb részeikig bonthatóak, a machinima készítõ fan-alkotók gyakorlatilag szó szerint meghackelik magát a populáris mítoszt. Ez világosan jelzi, hogy a fan art a kialakuló, szoftverlogikára épülõ új kulturális kóddal együtt megváltozott. E dolgozat azt mutatja be, hogyan reflektál erre a kulturális változásra a machinima, mind formájában, mind tartalmában, és hogyan hat (az általánosabb geek szubkultúrához hasonlóan) az általa képviselt (jelen esetben játék/szoftver) esztétika a mainstream kultúrára.

Az A Dragon - Sághy vita és a Mobil és közösségi média eltérően Gerdelics Miklós e-könyve a „machinimát”, a „geek szubkultúrában” gyökerező egyedi animációs formát tárja fel. Ez a filmkészítés ötvözi a virtuális környezeteket a valós idejű alkotásokkal, tükrözve az új digitális kulturális kódhoz való alkalmazkodásban bekövetkezett változásokat.

Szerzői jog © 2024 digitalculture.hu. Minden jog fenntartva.